AnimeFan

GFX => Artwork & Fanfiction => Topic started by: Nefertiti on October 05, 2007, 12:16:22 PM



Title: In cautarea inspiratiei (~~~Original~~~)
Post by: Nefertiti on October 05, 2007, 12:16:22 PM
Acesta este un nou proiect al meu. Nu va asteptati sa fie cine stie ce de capul lui. Va las cu primul capitol...

                                                      1.   Imbold

      În Argentina, supranumită şi „Patria telenovelelor”, în Buenos Aires venise toamna. O tânără, pe nume Ida Lovell, se uita pe fereastra biroului său. Privea abătută frunzele maronii ce cădeau pe jos. Fereastra de la biroul ei dădea spre o grădină pe care părinţii ei o îngrijeau ca pe un copil. Grădina, odinioară veselă, părea tristă. Copacii începeau să se dezgolească de frunze, florile se uscaseră de mult, iar grădina avea un aspect de arid, de gol, un gol ce-o trimise pe Ida să se gândească la expresia latină : sic transit gloria mundi (aşa trece gloria lumii).
      Petrecea cea mai mare parte din timpul ei în biroul casei, unde cărţile-i erau prietenii şi calculatorul personal de un real ajutor. La cei 28 de ani ai săi nu se putea plânge, pentru că părinţii ei erau înstăriţi, având afaceri prospere şi ei aproape că nu-i lipsise nimic. În ciuda luxului oferit de părinţii ei, Ida învăţase adevărata valoare a vieţii prin studiile pe care le terminase, prin faptul că vroise să-şi facă o firmă. Datorită tehnologiei numită internet, ea-şi conducea firma foarte bine şi de-acasă, din faţa monitorului, ceea ce-i permitea să scrie.
      Ida nu avea pretenţia să se ridice la statutul de scriitor, dar scria din plăcerea pe care i-o oferea scrisul. Adaptase expresia latină cogito ergo sum (cuget, deci exist) la nevoia ei de a scrie, astfel că motto-ul ei era : Scriu, deci exist. Dacă cineva ar fi întrebat-o de ce acesta-i era motto-ul, ar fi răspuns firesc : verba volant, scripta manent (vorbele zboară, scrisul rămâne) şi câtă dreptate i s-ar fi dat...
      În ziua aceea, Ida se afla în impas. Vroia să facă un pas în evoluţia ei ca şi scriitor : un roman. Era supravegheată de un profesor de literatură şi lingvistică, scriitor profesionist, ce-o introdusese în cercuri literare înalte. La început, Ida se înfăţişase cu lucrări timide ce conţineau reflexii, meditaţii, constatări pe diverse teme. Literaţii, care frecventau acele cercuri nu o trataseră cu delicateţe, ci-i spuseseră direct unde greşeşte şi ce anume mai putea îmbunătăţi, iar Ida-şi dezvoltase scrisul cu ajutorul profesorului ei şi a celor ce-o ascultau şi-i spuneau fără ocolişuri ceea ce cred ei despre scrierile sale.
      Chiar unul dintre ei îi lansase provocarea de a scrie un roman, provocare pe care ea o acceptase. Ştia că-i va fi greu, dar chiar vroia să facă acest pas. Un roman ar fi însemnat foarte mult pentru ea, mai ales că un roman presupunea descrieri, locuri, personaje, dialoguri şi o bună documentare din partea ei. Nu se temea de munca ce-o presupunea elaborarea unui roman, ci se temea de lipsa ideilor. Deja intrase în panică, pentru că nu ştia nici măcar ce subiect să aibă romanul său. Îşi punea întrebări, ce ei i se păreau fireşti : „Oare va fi un roman istoric ? Sau un roman poliţist ? Ori de aventură ? Ori romantic ? Oare ce fel de roman va fi ?”
      Ida ştia că părinţii ei o susţineau în tot ceea ce vroia ea să facă, iar mama ei, când îi povestise despre provocarea ce i se lansase îi spusese că nu are ce pierde dacă încearcă. Nu avea chef să se aşeze la calculator şi să caute pe internet o idee salvatoare, aşa că îşi închise calculatorul, se îmbrăcă şi îşi anunţă părinţii că iese să se plimbe.
      Părăsi casa ieşind pe străzile cartierului în care locuia. Paşii o purtară spre un parc, iar ea intră puţin acolo. Peisajul anost al toamnei cu frunze căzând persista şi acolo. Natura se pregătea de hibernare, de iarna ce avea să urmeze, iar ea era în căutare de idei. În interiorul ei, Ida era într-o forfotă specifică anotimpului primăvara. Zâmbi puţin la acea idee. Interiorul ei nu se sincroniza deloc cu exteriorul. Merse de-a lungul parcului mai departe, realizând că ieşirea ei din casă nu avea o destinaţie precisă.
      Mai merse câtva timp, apoi se opri. Vru să se întoarcă, dar se uită în jurul ei şi observă că se află în faţa unei clădiri pe care scria „Bibliotecă”. Îşi aminti de un articol de pe internet pe care-l citise despre acest cuvânt şi care spunea :

   „Bibliotecă este un cuvânt provenit din combinaţia termenilor greceşti: biblos (carte) şi theke (cufăr). Se poate referi atât la o colecţie privată, cât şi, de cele mai multe ori, la colecţii mari, deţinute şi administrate de diverse instituţii.”

      Ce explicaţie banală pentru o insituţie în care erau adăpostite adevărate comori... Ida intră în acea clădire dintr-un imbold. Se îndreptă prin holul lung şi înalt spre o funcţionară amabilă ce-i ajuta pe cei ce aveau nevoie de ajutor.
   ─ Bună ziua, salută Ida
   ─ Bună ziua, îi răspunse funcţionara. Cu ce vă pot fi de folos ?
   ─ Cu o legitimaţie pentru început, bănuiesc.
   ─ Nu e neapărată nevoie de legitimaţie pentru a lectura o carte sau alta, dar pot să vă fac una în condiţiile în care veţi avea nevoie de bibliotecă ceva mai des. Aici la noi sunt unele cărţi ce nu au regim de împrumut şi se dau numai la sală. Nu vă imaginaţi o sală cu nişte şiruri de mese, în care eu vin şi distribui cărţile cerute. La noi nu veţi găsi aşa ceva. Veţi găsi birouri dotate cu veioze, un top de hârtii şi instrumente de scris.
   ─ Interesant. Presupun că hârtia folosită de un lecturant, se plăteşte, nu ?
   ─ Nu. Urmaţi-mă, vă rog.
      Ida o urmă pe acea funcţionară într-o incursiune prin ceea ce numea ea „sală de lectură”.
   ─ După cum vedeţi, aici este locul cărţilor beletristice, zise funcţionara. După cum observaţi, rafturile sunt dispuse concentric, iar în mijloc sunt mesele. Cei care revin în această sală, pentru a citi îşi permit să pună semne acolo unde au rămas cu cititul şi un bilet pe masa la care stau de obicei. Pe bilet scrie numărul mesei la care se aşează şi numele celui ce stă la ea. Biletele acestea sunt prevăzute cu un lipici special, care nu deteriorează masa şi este şi ecologic. În momentul în care lecturantul termină de citit şi nu mai revine decât peste un anumit timp, mă anunţă că masa e liberă. Îşi ia biletul de pe masă şi pleacă. Dacă revine, va ocupa altă masă care-i liberă. Să mergem mai departe.
      Cele două ajunseră în altă încăpere.
   ─ După cum vedeţi, şi aici se respectă dispunerea concentrică a rafturilor şi bileţelele de pe mese. Din întâmplare, aici este sala dedicată geografiei. Cei care vin aici, petrec mai mult timp la mesele acestea, studiind. Ei fac şi consemnări. Când topul de hârtie de la masă se consumă, au obligaţia să cumpere altul. La beletristică nu se fac consemnări multe, ca aici şi acolo aprovizionez eu mesele cu topuri noi, dar aici nu. Asta este o contribuţie infimă a celui ce lecturează la bunul mers al acestei instituţii. Legitimaţiile de care m-aţi întrebat sunt nişte cartoane lucioase pe care se scrie : beletristică, geografie, istorie etc. Eu ştiu astfel unde să-i îndrum pe cei ce doresc să citească. Acum aţi înţeles ?
   ─ Am înţeles,
   ─ Unde doriţi să vă duceţi acum ?
   ─ Nu ştiu nici eu prea bine.
   ─ De ce ?
   ─ Vreau să studiez, dar nu ştiu ce anume.
   ─ Pot să vă recomand eu ceva ?
   ─ Vă rog.
   ─ Întotdeauna m-a fascinat Egiptul. Am citit şi am căutat diverse informaţii despre el, dar tot sunt nemulţumită. Parcă ar lipsi un roman despre Egipt. Nu istoric, ci unul care să îmbine istoria cu aventura. Oricum, în sectorul de istorie nu prea vin mulţi lecturanţi. E linişte acolo.
   ─ Aveţi cărţi despre Egipt ?
   ─ Sigur că am. O mulţime.
   ─ Atunci, treceţi-mă la istorie şi voi fi un lecturant „înfocat”, zise ea în glumă.
   ─ Bine. Legitimaţia costă 10 $. O fac pe loc şi vi-o aduc. Să vă duc spre sala rezervată istoriei ?
   ─ Desigur.


Title: Re: In cautarea inspiratiei (~~~Original~~~)
Post by: mooney on October 20, 2007, 01:06:26 PM
Sunt curioasa si astept urmatorul capitol....Nu am vazut greseli de tastare si nici de exprimare....tine-o tot asa..


Title: Re: In cautarea inspiratiei (~~~Original~~~)
Post by: Nefertiti on October 21, 2007, 01:01:01 PM
                                                  2. Pulvis et umbra sumus (Suntem cenuşă şi umbră)

      Atenţie ! Acest capitol are tentă istorică. Toate informaţiile furnizate în acest capitol despre Egipt sunt luate din diverse surse de informare şi vor fi scrise cu bold+italic.

      Ida Lovell o urmă pe funcţionară spre sala consacrată istoriei. Aşa cum afirmase, sala era aproape goală.
   ─ Alegeţi o masă, pune bileţel şi studiu plăcut şi constructiv !
   ─ Mulţumesc. Numele meu e Ida Lovell, cu doi de „l”.
   ─ Am reţinut. Eu mă numesc Bertha Collins.
      Ida se duse spre o masă, luă loc şi aprinse veioza de pe ea. Găsi în sertarul mesei topul de coli de scris şi instrumentele necesare. Dădu un telefon acasă, spunându-le alor săi că este la bibliotecă şi nu ştie când vine acasă. După toate acestea, Ida începu să privească rafturile pline de cărţi. Erau ordonate pe ţări, civilizaţii sau alte criterii. În zona celor cu civilizaţii ea observă o mulţume de cărţi despre Egipt. Folosindu-se de o scară prevăzută cu roţi, ea se urcă să ia câteva din cărţile ce tratau istoria Egiptului.
      Nu avea de unde şti ce anume spera să găsească în ele sau ceea ce-o aştepta în spatele coperţilor acelor cărţi. Reveni la masă, punându-le în ordine şi deschise una dintre ele, în interior scriind :

              „Egiptul este o ţară arabă din nordul Africii şi din Orientul Mijlociu, limitată la nord de Marea Mediterană, la est de Fâşia Gaza, de Israel, de Golful Aqaba (prin intermediul căruia are contact cu Iordania şi cu Arabia Saudită) şi de Marea Roşie, la sud de Sudan iar la vest de Libia. Capitala sa este Cairo.”

      O închise degrabă. „Prea istoric”, îşi zise ea. „Ce remarcă ! Doar sunt în sectorul dedicat istoriei ! Ce mă aşteptam să găsesc aici decât informaţii pur    istorice ?!”
                   
      Deschise altă carte în care găsi :

   „La început exista un singur conducator purtând numele de faraon - ce se traduce prin Casa Mare - care era mare preot şi detinea şi cea mai înaltă funcţie socio-administrativă din stat”

      Din nou un fragment istoric. Ida devenise iritată. Găsea numai fragmente istorice. Nimic care s-o fascineze. Inspiră şi expiră pentru a se calma şi întoarse câteva pagini pentru a lectura mai departe. Dădu de un capitol ce se intitula „Iniţierea” şi deveni curioasă. Oare despre ce iniţiere ar fi fost vorba în acel capitol ? Întoarse o nouă foaie şi citi :

   „Iniţierea a reprezentat scopul practicii religioase egiptene, fiind cel mai înalt statut la care putea să ajungă un discipol. Iniţierea reprezenta un proces lung de antrenamant care se întindea pe ani şi ani de zile în funcţie de aptitudinile aspirantului.
   Primele tehnici vizau purificarea corporală, care începea printr-o alimentaţie corespunzatoare bazată pe vegetale, lactate, plante medicinale, respectiv prin întărirea structurii fizice cu ajutorul anumitor poziţii corporale asemanatoare celor folosite în hatha yoga orientală precum şi exerciţii şi tehnici de respiraţie. La acestea se adăugau diferite procedee de concentrare şi disciplinare mentală. Primele cunoştinţe teoretice pe care le învăţa aspirantul erau legate de studiul ştiinţelor raţionale : matematica, biologia, medicina şi altele. Deasemenea învăţau despre centrii subtili de forţă, despre cum să-şi trezeasca energiile latente din fiinţă, cum să-şi controleze instinctele, dorinţele şi emoţiile. Urmau apoi concepte metafizice despre alcătuirea Universului, despre creaţie, despre diferite reguli de comportament, educaţie psihologică, despre istoria umanităţii şi se insista predominant pe evidenţierea valorilor sufleteşti.”


      Fragmentul o fascină atât de mult, încât nu sezizase nici când i se adusese legitimaţia, nici faptul că începuse să consemneze câte ceva din acea carte. Parcurse mai departe rândurile din acea carte :

   „Aspirantul era învăţat despre nivelele de vibraţie caracteristice acestui Uninvers. I se destănuiau ierarhia regnurilor, că la bază se afla regnul mineral, urmat de regnul vegetal, animal şi apoi uman. Dar ciclul nu se încheia aici pentru că deasupra omului este Dumnezeu, adică originea şi sursa tuturor lucrurilor ce există, este motivul pentru care existăm.
   O altă probă consta în faptul că aspirantul era închis în diferite încăperi izolate, de regula acestea aflându-se în subteranele templelor şi chiar a piramidelor, labirinte cu diferite capcane pe care el trebuia să le treacă, trebuia să stea izolat în întuneric şi singuratate.”


      Închise coperţile acelei cărţi şi începu să consemneze ceva :

   „Oare ce-l determina pe un cetăţean obişnuit al Egiptului antic să vrea să devină un iniţiat ? Având în vedere probele pe care trebuia să le treacă, cum de se încumeta să răspundă acestei provocări ? Ce anume i se garanta la sfârşitul acestei iniţieri ? Oare după toate probele şi etapele i se releva un secret ? Oare ajungea la cunoaşterea sinelui sau descoperea mistere ale universului pe care noi, oamenii moderni nu le putem descoperi ?
    Oare modernismul ne-a făcut atât de orbi, încât să nu mai vedem valorile    morale ? Să nu mai vedem că suntem înconjuraţi de spiritualitate ? Acei egipteni simpli, ce nu aveau la îndemână tehnologiile moderne de acum erau mai înţelepţi decât noi ? Cunoşteau ei oare nişte adevăruri tulburătoare pe care timpul le-a distrus ?
    Totuşi, acei egipteni simplii ne-au lăsat moştenire nişte comori : Sfinxul ce ca vechime este mult mai în vârstă decât piramidele, despre care ştiinţele ezoterice spuneau că el reprezenta tainica îmbinare a celor patru elemente : pamântul, apa, focul şi aerul; Piramidele, mai ales cele mai mari, ce au fost concepute după anumite calcule matematice şi astronomice foarte stricte, din aceasta cauză putând servii ca măsurătoare ale timpului, drept calendare sau ceasuri.
    Amintindu-mi de comorile pe care egiptenii le-au lăsat în urma lor, nu pot să mă abiţin să nu mă întreb : ce-am lăsat noi, oamenii moderni ?”


      Aşa-şi încheie consemnările Ida. Se ridică de la masa de scris, puse cărţile în acelaşi loc de unde le luase, colile albe şi instrumentele de scris în ordine. Se uită dacă lipise vreun bilet pe masă şi constată că nu. Răsuflă uşurată şi luându-şi colile scrise, se îndreptă spre ieşire. Poposi în dreptul biroului funcţionarei de-acolo.
   ─ Bună Bertha. Deja s-a lăsat întunericul ?
   ─ Da, domnişoară Ida.
   ─ Nu am pus un bileţel pe masă, pentru că simt nevoia să plec spre Egipt. Asm găsit o carte în biblioteca dumneavoastră care m-a acaparat, m-a fascinat şi simt nevoia să plec în această ţară. Poate o călătorie în Egiptul de astăzi mă va ajuta să descopăr ce să scriu în romanul pe care-l am în plan.
   ─ Sunteţi scriitoare.
   ─ Nu, nu chiar. Adică nu am o diplomă. Nu există facultăţi de scriitori, care să te scoată scriitor. Şi chiar dacă ar exista, ce valoare ar avea o banală hârtie ?
   ─ Aşa este. Sper să găseşti ceva care să te inspire !
   ─ Mai mult ca sigur că voi găsi !
      Ida părăsi biblioteca plecând spre casă. Ajunse acasă, unde după ce se schimbă de haine şi luă cina, se duse în birou, la calculator pentru a putea să facă rezervare la unul din hotelele din Cairo. Trebuia neapărat să ajungă în Cairo. Se simţea de parcă glasuri tainice ale Egiptului de-odinioară o cheamă. Tot ceea ce marii egipteni lăsaseră în urmă era mister. Conducătorii Egiptului erau doar cenuşă şi umbră...


Title: Re: In cautarea inspiratiei (~~~Original~~~)
Post by: Sharra Naght on October 30, 2007, 08:15:03 PM
pfffffffff..............e super :P mie imi place foarte foarte foarte muuuuult sper sa continui.......


Title: Re: In cautarea inspiratiei (~~~Original~~~)
Post by: Nefertiti on November 01, 2007, 07:04:34 PM
3. Fascinantul Egipt

      Ida Lovell era acasă, în faţa calculatorului ei, punându-şi la punct treburile. Căută în sertarul de la biroul ei agenda telefonică. Îşi făcuse mulţi prieteni şi ştia că are pe cineva chiar la unul dintre hotelurile din Cairo. Nu era vorba de orice hotel, ci de unul de cinci stele, renumit pentru serviciile ce le oferea turiştilor ce se cazau în el. Acolo lucra Owen Steele.
      În urmă cu cinci ani, Owen era în plină accensiune în domeniul hotelier şi era pe atunci iubitul ei. Primise o ofertă de la un hotel de cinci stele din Cairo. I se propusese să devină director, ceea ce pentru el era o ocazie unică de afirmare. Acceptase oferta şi se dusese la Ida să-i spună. Aceasta fusese fericită pentru el, iar el mersese mai departe : o ceruse de soţie. Deşi îl iubea, Ida-l refuzase pentru că pe atunci nu putea să-i ofere ceea ce şi-ar fi dorit el. Deşi fusese mâhnit de refuzul ei, Owen îi înţelesese motivele. Se despărţiseră, el devenise director la hotelul din Cairo, iar ea-şi văzuse de scrierile ei. Acum, după cinci ani, el era un bărbat însurat, ce avea şi copii. Cei doi rămăseseră buni prieteni. Ida găsi în agenda sa numărul de telefon al lui Owen şi-l formă. Îi răspunse chiar el.
   ─ Alo ? se auzi în receptorul telefonului ei vocea lui.
   ─ Bună Owen. Ida te deranjează !
   ─ Hei ! Ce bine îmi pare că te aud. Ce-i cu tine ?
   ─ Scuză-mă că te dreanjez, dar sunt pe fusul orar al Argentinei, nicidecum pe cel din Cairo.
   ─ Nicio problemă.
   ─ Poţi să mă ajuţi cu ceva ?
   ─ Dacă-mi spui despre ce este vorba, da.
   ─ Aş dori să rezerv o cameră la hotelul tău. Ştiu că nu este ieftin, dar este cel mai apropiat de obiectivul meu : platoul de la Gizeh.
   ─ Pentru tine se poate. O să ai tratament de VIP. Soţia mea o să fie bucuroasă c-o să vii. Nu ne-am mai văzut de mult timp.
   ─ Şi mie mi-e dor de voi. Deci pot conta pe o cameră acolo ?
   ─ Când vii ?
   ─ În seara asta am avion. Nu ştiu când ajung la aeroport.
   ─ Dă-mi un telefon după ce a aterizat avionul şi trimit o maşină să te ia de la aeroport.
   ─ Mulţumesc. Mai vorbim când ne vedem.
   ─ Abia aştept.
      Ida închise telefonul şi se duse să-şi facă bagajele. Avea suficient timp până la ora la care avea cursa. Îşi pregăti bagajele şi-şi luă la revedere de la părinţi, apoi plecă spre aeroport. Era destul de târziu, dar aeroportul din Buenos Aires era în plină forfotă, de parcă atunci se găseau turiştii să vină sau să plece. Ida se duse spre tabelul ce afişa plecările şi sosirile avioanelor pe acel aeroport, văzu către ce poartă trebuia să se îndrepte şi ajunse acolo în câteva minute. Nu se făcuse încă anunţul pentru plecare şi aşteptă.
      După anunţ, turiştii ce plecau în acea direcţie prezentară biletele la control şi se urcară într-un autobuz special ce-i transporta către avion. După ce urcă scările ce duceau în interiorul avionului, o stewardeză o conduse pe Ida la locul ei. Aceasta se aşeză la margine. Nu-i plăcea să stea la hublou. Îşi orodnă bagajul în cuşeta specială şi aşteptă decolarea. Ajunse în Cairo după vreo două ore de zbor şi se ţinu de cuvânt şi-l sună pe Owen. O maşină veni şi o luă de la aeroport şi o duse la hotel. Owen o aştepta în holul hotelului împreună cu soţia lui. Ida-i văzu şi le făcu semn.
   ─ Bună, Ida, o salută Fay, soţia lui Owen.
   ─ Bună. Sunt ruptă de oboseală, zise ea.
   ─ Atunci spre cameră, înainte, glumi Owen.
      Însoţită de cei doi, ajunse la camera ei. Îi pofti înăuntru.
   ─ Ce faci în Egipt ? o întrebă Fay
   ─ Caut romanul ideal, glumi ea.
   ─ Ai găsit un subiect ? o întrebă Owen
   ─ Încă nu, răspunse ea. dar o să găsesc ! Îmi trebuie un ghid bun pentru o vizită pe platoul de la Gizeh.
   ─ Nicio problemă ! E ca şi rezolvat, zise Fay. O să fie cel mai bun ghid.
   ─ Mulţumesc.
   ─ Pentru ce sunt buni prietenii ?! zise el.
   ─ N-o să mă pot achita faţă de voi.
   ─ Ba da. Ne trimiţi un exemplar din primul tău roman publicat cu autograf şi gata ! răspunse Fay.
   ─ Ce m-aş face eu fără voi ?
   ─ Ai supravieţui ! îi răspunse Owen. Întotdeauna ai ştiut cum să faci asta ! Acum, te lăsăm să te odihneşti !
   ─ Mulţumesc.
      Ida-şi ordonă lucrurile şi apoi se pregăti de somn. Avu parte de un somn liniştit, iar a doua zi se sculă. Telefonul din camera ei sună şi Fay îi spusese că îi făcuse rost de ghid. Ida-i spusese că în câteva minute este jos şi că abia aşteaptă să ajungă pe platou.
      Punctualitatea era cel mai mare atu al Idei şi sosi în holul hotelului în câteva minute. Fay o aştepta.
   ─ Ai mâncat ceva ?
   ─ Nu.
   ─ Urmează-mă. Ghidul tău nu a venit încă. Hai să mâncăm.
      Ida o urmă pe Fay şi mâncă în linişte din bucatele deja pregătite pe masă pentru ea. Când termină, sosi şi ghidul ei. Fay i-l prezentă pe Ross, arheolog de meserie şi ghid al platoului. Ida îi era recunoscătoare lui Fay că-i găsise pe cineva care să vorbească în spaniolă. Nu că nu s-ar fi descurcat cu engleza, dar îi plăcea limba ei natală. Cei doi plecară spre platoul de la Gizeh.
   ─ Vreţi să vă vorbesc din punctul de vedere al unui egiptean care crede în lucrurile mistice sau din punctul unui latino-american care este adeptul teoriilor ?
   ─ E vreo diferenţă ?
   ─ Una mare.
   ─ Atunci vorbiţi-mi liber.
   ─ Alegi calea de mijloc.
   ─ Poftim ?
   ─ Nimic. Să ne îndreptăm spre Sfinx. O să-ţi vorbesc despre el aşa cum mă pricep eu mai bine.
   ─ Sunt numai urechi !
   ─ Dincolo de faptul că cei mai mulţi dintre turiştii ce vin în vizită pe acest platou îl consideră doar un uriaş de piatră, Sfinxul este mai mult decât atât. Vechii egipteni erau foarte legaţi de ştiinţele ezoterice, de misticism, de conexiunea ce se poate realiza între om şi zei prin intermediul iniţierii.
   ─ Am citit despre iniţiere.
   ─ Atunci, ai să înţelegi de ce unii dintre noi, considerăm Sfinxul ca fiind ceva mai mult decât o simplă stană de piatră cu chip de faraon.
   ─ Adică ?
   ─ Se spune că adevaratul rol al acestuia este cel de marcaj, adică un fel de loc de trecere spre o altă realitate, spre alte dimensiuni. Aceste locuri au o încărcătură energetică gigantică şi reprezintă aşa zisele tuneluri de trecere într-o altă dimensiune, tuneluri atemporale prin intermediul cărora se putea ajunge in orice punct al trecutului sau al viitorului. Singurele documente descoperite ce se referă la asta sunt scrieri foarte vechi ce precizează că Sfinxul din Egipt  făcea parte din marele complex al locurilor de iniţiere pe care le foloseau vechii inţelepţi.
   ─ Fascinat.
   ─ Acum să mergem la Marea Piramidă. Te voi introduce în interiorul ei, explicându-ţi ruta pe care vom merge. Eşti pregătită ?
   ─ Da.
      Cei doi ajunseră în locul de intrare în piramidă. Fiind arheolog, putea să intre înăuntru nestingherit.
   ─ Acum, noi suntem în dreptul a ceea ce se numeşte Coridorul Descendent, coridor de intrare în piramidă, îi zise el Idei. Poftim lanternă. O să ţină mult că e cu bec de halogen, ce nu consumă multe resurse şi nici nu afectează interiorul.
   ─ Mulţumesc.
      Cei doi pătrunseră înăuntru.
   ─ Vom merge pe Coridorul Orizontal ce ne va duce spre o încăpere numită Camera Regelui.
      Ida se ţinea după Ross, fiind atentă şi pe unde calcă. Cei doi ajunseră în cele din urmă în Camera Regelui.
   ─ Aici, continuă el, în această cameră se spune că ritualul iniţierii incepea prin culcarea şi izolarea într-un sicriu de piatră  a celui ce se iniţia. Urma apoi tainicul proces de inducţie în corpul aspirantului al unui curent de foarte înaltă frecvenţă, energie controlată subtil de Marele Preot. Avea loc astfel o activare şi deschidere succesivă a centrilor de forţă, iar în sfârşit se obţinea o stare de supraconştiinţă, o stare de iluminare. După acest moment de graţie pe care îl primea aspirantul, el devenea preot, rămânând la templu.
      În timp ce Ida îl asculta pe Ross povestind despre iniţiere, în mintea Idei deja se desfăşurau scenele unui Egipt nemuritor, mereu tânăr şi fascinant, se contura chipul aventurierului Allan Floyd, plecat din Londra într-o călătorie de afaceri în Egipt şi care avea să găsească în acea ţară lucruri, oameni şi concepte ce-l vor schimba pentru totdeauna.

4. Întoarcere în bibliotecă

      După ce ieşi din piramidă, Ida se întoarse la hotel. Era mulţumită de ceea ce văzuse şi ascultase, dar era încă la începutul drumului. Trebuia să afle mult mai multe despre Egipt, dar pentru asta, avea să se întoarcă acasă şi să meargă din nou în bibliotecă. După ce-şi rezervă bilet la o cursă nocturnă, îşi luă rămas bun de la prietenii ei din Egipt, primind de la aceştia diverse suveniruri.
      Întoarsă acasă, Ida se odihni şi a doua zi porni spre biblioteca unde lucra Bertha. Ajunsă acolo se îndreptă spre ea s-o salute.
   ─ Bună Bertha.
   ─ Ida ! Nu ziceai că pleci în Egipt ?
   ─ Am fost. Ieri noapte m-am întors.
   ─ Încotro ?
   ─ Spre sala de istorie. Am nevoie de mai multe informaţii care să mă ajute la scrierea romanului meu.
   ─ Tot despre Egipt ?
   ─ Da. Şi orice altceva ce aş putea să găsesc acolo. De data asta, cred că pun şi bilet, pentru că o să vin mai des.
   ─ Spor la lucru !
   ─ Mulţumesc.
      Cunoscând drumul spre sala de lectură dedicată istoriei, Ida se îndreptă spre ea şi-şi căută o masă. Se aşeză la ea, scoase colile şi instrumentele de scris, scrise numele său pe un bilet şi-l lipi pe masa aceea, apoi luă toate cărţile care tratau subiectul „Egipt”. Începu să deschidă rând pe rând fiecare carte. Pe unele le închidea repede, pentru că i se păreau că erau scrise în stilul broşurilor turistice. Pe altele le răsfoia mai îndelung, consemnând date. Unele erau fascinate, prin bogăţia de informaţii pe care le ofereau. Dintr-o astfel de carte, Ida consemnase diverse fragmente istorice, ce avea să le folosească drept citate în cartea ei. Astfel, pe colile ei erau consemnate :

   „În perioada antică regele este privit ca un zeu, deşi denumirea de faraon, care înseamna Casa Mare, s-a răspândit doar în Era Nouă a Imperiului. Religia egipteană era foarte complicată şi se concentra mai ales pe viaţa transcedentală. Pentru viaţa fericită din lumea de dincolo, egiptenii vroiau să păstreze corpul intact, ceea ce a dus la dezvoltarea unor tehnici de mumificare, pentru a conserva corpurile domnitorilor.”

   „Conceperea Piramidelor şi-a avut originea în credinţa desăvârşită a egiptenilor în continuitatea vieţii, în dăinuirea puterii Faraonului.”

   „Sculptura egipteană cuprindea statui ce redau faraoni şi animale. Cloarea avea o semnificaţie aparte în realizarea picturilor din interiorul piramidelor. De exemplu, negrul simboliza fertilitatea, roşul reprezenta moartea, verdele era sinonim cu viaţa. Pictura era aplicată pe pereţii mormintelor sub formă de frescă, egiptenii fiind cei care au inventat fresca.”

   „Piramidele ramân în istoria civilizaţiei egiptene şi a culturii omeneşti opere grandioase, realizări de o perfecţiune impresionantă ale minţii omeneşti, imagini vii, rezistente, ale unei concepţii adânc înrădăcinate în spiritul unui popor.
              Copii ai Nilului, egiptenii rămân o civilizaţie, o cultură complexă, ce n-a încetat să-i uimească pe istorici”

      Ida mai consemnă şi alte lucruri şi se opri la un moment dat. Îşi dădu seama că i-ar prinde bine un laptop. Biblioteca era un loc ideal unde ea putea    să-şi scrie primul roman. Închise cartea din care consemna, puse un bilet, le puse la locul lor pe toate, luă foile scrise cu ea şi ieşi din sală. Trecuseră trei ore de când era înăuntru.
   ─ Gata ? o întrebă Bertha când trecu pe lângă ea
   ─ Nu. Trebuie să mă duc să-mi cumpăr urgent ceva. O să mă întorc încărcată. Nu te-am întrebat până acum, dar la ce oră se închide biblioteca ?
   ─ La ora 8 seara.
   ─ Mulţumesc. Mă duc să-mi fac provizii. O să mă întorc !
      Bertha o privi uimită, ridică din umeri şi-şi văzu de treburile ei funcţionăreşti. Ida se întoarse acasă şi le spuse părinţilor că i-ar fi mai de trebuinţă un laptop. Aceştia, mai ales tatăl ei, fuseseră de acord. Împreună cu tatăl ei, care lucra ca informatician, se duse să-şi cumpere preţioasa unealtă. Ce nume banal şi şters pentru un lucru atât de necesar ei : unealtă...
      Întoarsă acasă, aşteptă vreo câteva ore până ce tatăl ei i-l aranjă şi-şi transferă documentele de pe cel din birou pe el şi apoi plecă din nou spre bibliotecă, cumpărându-şi şi ceva de mâncare. Când Bertha o văzu cât de încărcată era îi zise :
   ─ Îţi muţi biroul la bibliotecă ?
   ─ Aşa s-ar zice.
      Se îndreptă spre masa sa, care era poziţionată lângă o priză. Ştia de la unchiul ei, electrician de meserie că priza pentru calculator trebuia să aibă împământare. Era mai sigur aşa, iar priza de lângă biroul ei avea împământare. Bertha o urmase pe Ida în sala de lectură, pentru a vedea ce face, iar Ida o întrebase despre priză. După ce totul fusese aranjat pe masă, ea deschise laptopul şi se apucă să tasteze într-un document numit „Ciornă” toate fragmentele ce le consemnase din diverse cărţi despre Egipt. Avea să consemneze sub fiecare fragment titlul cărţii, autorul, editura şi anul, pentru a putea să-şi alcătuiască bibliografia de la sfârşitul romanului ei.
      Bertha zâmbi, căci Ida era primul ei client mai ciudat. Ceva, ca un presentiment straniu, îi spunea femeii că tânăra aceea va deveni curând o scriitoare apreciată.
   ─ O să devii curând celebră, îi spuse ea.
   ─ Rowlling e celebră. Ea a scris Harry Potter. Eu scriu doar un roman de aventuri şi istoric. Poate apreciată în cercurile literare, dar nu celebră !
   ─ De unde ştii că nu o vei întrece la un moment dat pe autoarea seriei Harry   Potter ?
   ─ Fii serioasă ! Asta numai în filme fantastico-realiste s-ar putea întâmpla !
   ─ Dacă spui tu...
   ─ Mulţumesc Bertha !
   ─ Pentru ce ? Nu am făcut nimic,
   ─ Pentru că mă laşi aici. Şi pentru susţinere.
      Bertha se aşeză jos.
   ─ Pot să-ţi dau un sfat ?
   ─ Eşti invitata mea.
   ─ Nu sunt scriitoare, dar am învăţat câte ceva de la viaţă şi de la sora mea care este scriitoare.
   ─ Spune !
   ─ Când un scriitor îşi începe un roman sau o scriere oarecare, el pleacă de la premiza : „cineva se va găsi să mă citească şi pe mine”. Pentru un scriitor, această premiză înseamnă foarte mult. Când scriitorul constată că nu este căutat şi citit, în el se dă o adevărată luptă. Crede că nu s-a ridicat suficient de mult la pretenţiile cititorilor. Crede că a scris fără să poată realiza prin scris conexiunea cu publicul său şi suferă foarte mult. Nu sunt mulţi cei ce înţeleg lucrul acesta şi de aceea se preferă să se treacă cu vederea peste ceva, care ar fi neînsemnat. De multe ori, şi cel mai banal titlu poate ascunde adevărate comori.
   ─ Ştiu. Am învăţat de mult timp lecţia asta. În plus, sunt într-un cerc literar. Am fost introdusă de mama mea printr-o cunoştinţă de-a ei şi acolo am avut surpriza să-l întâlnesc pe fostul meu profesor de literatură de la facultate, care a devenit curând susţinătorul meu. Crede-mă că oamenii aceia taie în carne vie. Sunt în stare uneori să urle la mine spunându-mi : „Nu vezi că aici lipseşte o virgulă ? Ce eşti oarbă ?”
       Dacă pentru o banală virgulă nepusă la locul ei fac aşa, îţi închipui ce fac pentru fraze necoerente sau mai rău pentru o lucrare cu litere mâncate, dezacorduri gramaticale şi alte cele ! Ştiu prea bine de premiza scriitorilor. Nici nu mai ţin cont de ea. Mottoul meu este cu totul altul : „Dum spiro, spero. (Cât timp respir, sper)” Îţi mulţumesc pentru sfat.
   ─ Abia aştept să văd ce-o să iasă din mâinile tale !
      Bertha o lăsă singură pe Ida, care se apucase deja de lucru. În fiecare seară, în jurul orei 7,30 ea venea şi-o anunţa pe Ida că se apropie ora închiderii, iar aceasta-şi strângea foile, cărţile şi închidea laptopul. O ajuta pe Bertha să pună totul în ordine pentru a doua zi şi apoi pleca. După o săptămână, Ida-i spusese că ceea ce scrisese până atunci, era gata. Urma să se ducă să dea documentul la imrprimat şi să meargă în cercul ce-l frecventa pentru verdict. Bertha se mirase că terminase aşa de repede, dar Ida îi spusese că era gata cu schiţele romanului. Avea să rămână o perioadă de timp acasă pentru a-şi redacta romanul propriu-zis, dar asta numai după ce primea verdictul.